Beredskabet banker på

Om projektet

information

Projekt ‘Beredskabet banker på’ har fokus på brandsikkerhed, udbredelsen af viden om brandforebyggelse og opsætning af røgalarmer i private hjem.  

I dette projekt er det landets brandkadet- og ungdomsbrandkorps, der skal udføre det brandforebyggende arbejde som beredskabets ambassadører. 

I projektet skal de unge rundt og banke på døre i lokale boligområder og tilbyde at opsætte en gratis røgalarm samt informere borgeren om brandforebyggelse i hjemmet.

Temaaften

Om uddannelsen

For at klæde de unge og deres instruktører bedst muligt på til at gå rundt og banke på døre i lokalområdet, så har Unge i Beredskabet udviklet en temaaften om kommunikationen.

Temaaftenen har fokus på, hvordan man præsenterer sig selv foran andre, førstehåndsindtryk samt, hvordan man kort og præcist fortæller, hvorfor man har banket på døren. 

De instruktører og unge, der skal deltage i projektet det pågældende år, skal deltage i temaaftenen. 

Datoerne for temaaftenen i 2023 er (korpset skal kun deltage én gang):

  • 11.-12. september på Sjælland
  • 23.+24. oktober Midtjylland

Tidspunkter og konkrete lokationer kommer når vi ved hvilke korps der skal deltage.

Hvem kan deltage

Team1

Alle landets brandkadet- og ungdomsbrandkadetkorps kan deltage i projektet.

Ønsker man er deltage eller høre mere om projekt ‘Beredskabet banker på’, så kontakt os her

Materiale

icon - liste
Unge i Beredskabet har udarbejdet  materiale, der skal anvendes i projektet. Se en tidslinje for projektet og en uddybning af projektets faser og indhold her.

Samarbejdspartnere

Team1

Projekt ‘Beredskabet banker på’  er udviklet af Unge i Beredskabet i samarbejde med Brandsikker Bolig (Beredskabsstyrelsen).

Projektet afvikles henover en 3-årig periode med opstart i 2021 med støtte fra TrygFonden.

BrandsikkerBolig_logo_semineg_cmyk
TF_Logo_Roed_RGB

Evaluering

Team1

For at dokumentere projektets resultater har vi brug for, at de deltagende korps og boligområder udfylder en evaluering.

På forhånd tak for hjælpen.